Curso 2014-2015
  v. 2.3
Ingl√©s empresarial CÓDIGO:16067
Licenciado en Administración y Dirección de Empresas (en extinción)
Facultad de Economía y Empresa, Zaragoza

Departamentos:
Filología Inglesa y Alemana
Áreas:
Filología Inglesa
 
Curso: 4
Duración: 1¬ļ cuatrimestre
Carácter: Optativa
Tipo: Te√≥rica/Pr√°ctica
Idioma:  Ingl√©s
 
 
Horas teóricas:  40
Horas prácticas:  20
Créditos UZ:  6
Créditos ECTS: 4,8
Oferta de plazas de libre elección:
Propia Titulación: 
Otras Titulaciones:  No
y/u: 
Otros Centros:  No
Nº Plazas optativas: No

Objetivos
Partiendo de un nivel intermedio de inglés general, se pretende que los alumnos de esta asignatura adquieran un nivel intermedio-avanzado de dominio de los recursos léxicos, gramaticales y discursivos del registro de la lengua inglesa en el ámbito de la empresa.

Los contenidos del programa que se ofrece en esta licenciatura se complementan con los de la asignatura Ingl√©s para Economistas que se imparte en 3¬ļ de L.E. y pueden matricularse en ella como asignatura de cr√©ditos de libre elecci√≥n todos los alumnos de cualquier licenciatura.
Programa
UNIT 1: THE COMPANY
- Vocabulary acquisition: Structure and organisation of a company.
- Language to describe responsibilities and functions of people and departments.
- Reading comprehension and word study:
- Types of business
- Alliances & acquisitions
- Profile of a company
- Study of examples of company profiles
- Language focus: discourse markers/connectors: contrast and concession

Assignment: writing the profile of a company

UNIT 2: RECRUITMENT
- Glossary
- Reading comprehension and word study: The process of recruitment
- The process of job application:
- Choosing a career: vocabulary and exercises on different sectors of economy, occupations and features required for a position.
- Looking for a job opening: understanding job adverts, requirements vs. benefits.
- Writing a C.V. and a Cover Letter: elements and sections, style and useful language. Analysis of some examples.
- Preparing the job interview: interview techniques and most frequent questions.

Assignment: writing your c.v.. and a cover letter
.


UNIT 3: MARKETING AND ADVERTISING
- Glossary
- Reading Comprehension:
. Definitions of Marketing.
. Functions of the Marketing Department.
- Vocabulary acquisition and discussion:
. The Marketing Mix.
. International Marketing: case study
. Advertising.
. Analysing advertisements.
- Language focus: connectors: addition, reinforcement and purpose.
Written assignment: description of the process of Marketing.
Oral assignment: analysis of an advert.

UNIT 4: BUSINESS PRESENTATIONS
- Preparing and delivering a business presentation
- Structure and language of a presentation
- The language of trends and statistics
- How to say numerical expressions

Assignment: simulation of a commercial presentation

UNIT 5: BUSINESS CORRESPONDENCE
- Business letters:
. Layout of a Business Letter
. Content and Style
. The letter of enquiry
. Reply to a letter of enquiry
- E-mails, faxes and memos

Assignment: writing a business letter.

UNIT 6: MEETING PEOPLE
- Greetings and introductions
- Video activity: at a conference
- Socialising
- Culture and entertainment
- Names of countries and nationalities
- Cross-cultural understanding
- Language focus:
. Requests
. Offering help
Evaluación
Se evaluarán los trabajos sobre los contenidos del programa realizados a lo largo del cuatrimestre así como la participación en grupos. Habrá un examen final.