Curso 2013-2014
  v. 2.3
Literatura inglesa CÓDIGO:23216
Licenciado en Filología Hispánica (en extinción)
Facultad de Filosofía y Letras, Zaragoza

 
Curso: 2
Duración: 2¬ļ cuatrimestre
Carácter: Troncal
Tipo: 
Idioma:  Espa√Īol
 
 
Horas teóricas:  40
Horas prácticas:  20
Créditos UZ:  6
Créditos ECTS: 6
Oferta de plazas de libre elección:
Propia Titulación: 
Otras Titulaciones: 
y/u: No
Otros Centros: 
Nº Plazas optativas: 

Objetivos
Estudio histórico y filológico de las principales etapas, movimientos, autores y obras de la literatura correspondiente a la segunda lengua (alemana, árabe, catalana, francesa, inglesa, italiana).
Programa
PROGRAMA DE TEOR√ćA:
1. The Renaissance: William Shakespeare. Compulsory reading: King Lear.
2. Eighteenth century: The rise of the novel (D. Defoe, S. Richardson, H. Fielding, L. Sterne). Selection of prose excerpts.
3. Romanticism: Socio-historical background. First phase (W. Blake, W. Wordsworth and S.T. Coleridge) and second phase (Keats, Shelly and Byron). Selection of poems from Songs of Innocence and Songs of Experience.
4. Nineteenth century: The Victorian period.The Victorian novel (Early and Late Victorian Fiction). Compulsory reading: George Eliot's Silas Marner.
5. The turn of the century: Modernism (Virginia Woolf and James Joyce). Compulsory reading: James Joyce's "The Dead".
6. Experimentalist fiction: Postmodernism (John Fowles and Salman Rushdie). Selection of prose excerpts.

PROGRAMA DE PR√ĀCTICAS ASISTENCIALES:
Compulsory readings, poems and prose excerpts will be read and discussed in class.
Documentaries and films connected with the subjects and authors included in the syllabus.

Evaluación
Students will be required to take one final exam. This exam will assess their knowledge of the subject (theory) and also their ability to understand and comment on a set reading, poetry or prose (practice).
El alumno realizará un examen final. A través de dicho examen se evaluarán tanto los conocimientos teóricos como la capacidad para llevar a cabo una lectura crítica sobre un texto.